Die Reifen Group

Všeobecné obchodní podmínky

    1. Účel a rozsah platnosti

    Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také jako „VOP“) upravují smluvní vztahy vzniklé v souvislosti se smlouvou uzavřenou prostřednictvím prostředků vzdálené komunikace na webu https://www.diepneumatiky.cz/, mezi společností Die Reifen Group s.r.o., IČ: 17088097, DIČ: CZ17088097, se sídlem dr. Zikmunda Wintra 459/14, Bubeneč 160 00 Praha 6, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 366388 (dále také jen „Reifen“) a Kupujícím.

    • Tyto VOP tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Reifen a Kupujícím (který může být spotřebitelem, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání) kdy Kupující potvrzením nabídky, v následném kroku pak i úhradou zálohové faktury stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil, souhlasí s nimi a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smluvního ujednání mezi ním a Reifen. Smluvní vztahy dle těchto VOP se řídí českým právem a platí v plném rozsahu, ledaže se smluvní strany písemně dohodnou na některých podmínkách jinak. V takovém případě mají odchylná ujednání obsažená ve smlouvě (objednávce) přednost před těmito VOP.
    • Tyto VOP jsou účinné od 1.11.2022. Reifen je oprávněn VOP změnit či zrušit v případech, u kterých vyplývá rozumná potřeba jejich pozdější změny. V případě změny VOP se změněnými VOP řídí vztahy uzavřené po dni účinnosti změněných VOP. V případě, že se Reifen rozhodne změnit či zrušit VOP, bude aktuálně platné a účinné znění VOP vždy zveřejněno na webových stránkách Reifen a, případně i na dalších webových portálech provozovaných Reifen, aby se s aktuálním zněním VOP mohli všichni zájemci o uzavření kupní smlouvy a další osoby seznámit.

     

    1. Definice pojmů
      • Nabídkou se v těchto VOP rozumí konkrétní nabídka Reifen na prodej zboží.
      • Objednávkou se v těchto VOP rozumí závazná akceptace nabídky ze strany Kupujícího, čímž potvrzuje v plném rozsahu a bez výhrad akceptaci specifikace zboží uvedeného v nabídce, jeho cenu a platební podmínky. Závaznou akceptací nabídky Kupujícího se rozumí i úhrada zálohové platby.
      • Kupujícím je zákazník.

     

    1. Vznik smluvního vztahu
      • Smlouva je uzavřena, resp. vzniká, doručením přijetí objednávky (akceptací) zaslané Reifen Kupujícímu na emailovou adresu Kupujícího.

     

    1. Dodací podmínky
      • Objednávku může Kupující učinit:
    1. a) prostřednictvím webu https://www.diepneumatiky.cz (dále jako „web“).
    • Reifen je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky požádat Kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

     

    1. Cena a platební podmínky
      • Veškeré ceny zboží nebo služeb plněných na základě objednávek jsou smluvní. Ceny zboží nebo služeb jsou uváděny včetně příslušné sazby DPH ve výši 21 %. Cena je zásadně platná a závazná po dobu platnosti nabídky a po potvrzení objednávkou i v celé délce smluvního vztahu.
      • Cenu zboží, nebo služby může Kupující uhradit následujícími způsoby:
        • bezhotovostně převodem na účet Reifen; nebo
        • bezhotovostně platební kartou prostřednictvím zabezpečené internetové platební brány;
        • v hotovosti- pouze za předpokladu, že je tak výslovně zmíněno na webu.
      • Kupující je povinen uhradit cenu služby společně s uvedením variabilního symbolu platby, je-li převáděna elektronicky. Závazek Kupujícího uhradit cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet Reifen.
      • Reifen si vyhrazuje právo dodat zboží Kupujícímu, který si v rámci jedné objednávky během 72 hodin objednal zboží za celkovou hodnotu přesahující 100.000,- Kč vč. DPH, až po úplné úhradě celkové kupní ceny. Jakmile Kupující uhradí celkovou kupní cenu zakoupeného zboží, Reifen provede expedici v souladu s požadavky Kupujícího stanovenými v objednávce. 

     

    1. Práva z vadného plnění, záruka za jakost
      • Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
      • Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Kupující je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Zejména prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
      • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
      • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
      • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
      • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
      • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
      • Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
      • Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Vytkl-li Kupující vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadné zboží užívat.
      • Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u Reifen. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady (ve smyslu ustanovení § 2166 občanského zákoníku) uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě Kupujícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání Reifen. Reifen je povinen Kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy Kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené Reifen k provedení opravy.
      • Práva z odpovědnosti za vady zboží může Kupující konkrétně uplatnit zejména telefonicky na čísle 732577449, či elektronickou poštou na adrese claims@diepneumatiky.cz. Po uplatnění odpovědnosti za vady Reifen (případně jiná osoba určená k opravě dle čl. 6.5 výše) vyzvedne vadné zboží prostřednictvím Reifen hrazeného kurýra (poskytovatele poštovních služeb).
      • Kupující sdělí Reifen, jaké právo z vadného plnění si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Reifen; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
      • Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 6.2 obchodních podmínek, může Kupující požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li Kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Reifen nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu působilo značné obtíže.
      • Formulář pro uplatnění reklamace naleznete v elektronické podobě na webu. Pro rychlejší vyřízení doporučujeme vyplnění formulář přiložit k reklamovanému zboží v tištěné podobě. Formulář můžete, ale nemusíte užít. To znamená, že můžete užít také jakýkoliv formulář, kterým nám sdělíte nezbytné údaje pro vyřízení vaší reklamace.
      • Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
      • Při dodání nové věci vrátí Kupujícímu
      • Reifen má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
      • Byla-li poskytnuta záruka za jakost, nevztahuje se tato záruka na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou, a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
      • mechanickým poškozením zboží, způsobeným jinou osobou, než Reifen, nebo přepravcem při dodání zboží;
      • elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek;
      • používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí v rozporu s podmínkami užití;
      • neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží;
      • poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami;
      • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů;
      • zboží, které bylo upravováno zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této úpravy;
      • poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí; nebo
      • použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé, a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.

    Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, Kupujícím a Reifen výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.

    Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,

    • došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
    • použil-li Kupující věc ještě před objevením vady,
    • nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
    • prodal-li Kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Reifen, co ještě vrátit může, a dá Reifen náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.

    Neoznámil-li Kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

     

    1. Zpracování a uchovávání osobních údajů Kupujícího („subjektu osobních údajů“)
      • Reifen získává osobní údaje objednatele na základě udělení „Souhlasu se zpracováním osobních údajů“. Tyto osobní údaje Reifen používá výhradně ve spojitosti s předsmluvní nabídkou, se vznikem smlouvy, s realizací dodávek dle smlouvy a s výkonem práv a povinností dle smlouvy v souladu s ustanoveními těchto VOP. Další informace k této problematice jsou součástí samostatném dokumentu „Informace o zpracování osobních údajů“, který je k dispozici na webových stránkách Reifen.

     

    1. Odstoupení od smlouvy
      • Pokud je smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (internetový obchod), má Kupující za předpokladu, že je spotřebitelem dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodů odstoupit od smlouvy do 30 dní s tím, že lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
      • kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží,
      • smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
      • smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží, a to prostřednictvím formuláře, který naleznete na webových stránkách Reifen.
      • Právo na odstoupení od smlouvy však nelze uplatnit u smluv na dodání digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy (30 dní) a podnikatel (Reifen) před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli (Kupujícímu), že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy, s tím, že v obou výše uvedených případech nemožnosti odstoupení za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy. Kupující v této souvislosti dává výslovný souhlas k tomu, aby bylo ze strany splněno dříve, než uplyne 14 denní lhůta. Toto ustanovení se neuplatní na Kupujícího, který není spotřebitel.
      • Kupující, který není spotřebitel, může odstoupit od smlouvy pouze v případech stanovených občanským zákoníkem.
      • Reifen je povinen Kupujícímu (v případě řádného odstoupení od smlouvy) vrátit částku plně odpovídající ceně služeb či zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 30 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od Kupujícího přijal.
      • Nabízí-li Reifen v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen Kupujícímu nahradit nejlevnější z nich.
      • V případě platného odstoupení Reifen vyzvedne zboží prostřednictvím Reifen hrazeného kurýra (poskytovatele poštovních služeb) a to nejpozději do 14 dní od platného odstoupení. Zboží by mělo být předáno/vráceno Reifen kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození.
      • Reifen je oprávněn odstoupit od uzavřené smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy ze strany Kupujícího, jako je např. nezaplacení ceny za objednanou službu.
      • Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy naleznete na webu. Formulář můžete, ale nemusíte užít. To znamená, že můžete užít také jakýkoliv formulář, kterým nám sdělíte nezbytné údaje pro vyřízení vašeho požadavku.

     

    1. Závěrečná ustanovení
      • Právní vztahy mezi Reifen a Kupujícím neupravené těmito VOP, se dle výslovné dohody řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku.
      • Do platných VOP lze nahlížet na webu, případně mu může být na základě žádosti učiněnou telefonicky, nebo emailem tyto VOP zaslány, případně mohou být připraveny k nahlédnutí na adrese sídla Reifen.
      • V případě, že dojde mezi Reifen a Kupujícím, který je spotřebitelem, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, je Kupující oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát - oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2, e-mailová adresa: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz.